ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
Εθελοντισμός, μέσα από τις αξίες ενός δημοκρατικού πολίτη
Μία αξέχαστη βδομάδα από τις 9/12 – 14/12, γεμάτη πλούσιες εμπειρίες και δράσεις, έζησαν έξι μαθητές του σχολείου μας, όπου επισκέφτηκαν τη Βουδαπέστη της Ουγγαρίας και το σχολείο Szinyei Merse Pol στο πλαίσιο διαπίστευσης του Λανιτείου και των στόχων της διεθνοποίησης του σχολείου, της προώθησης των δημοκρατικών αξιών και της ενεργού πολιτότητος. Τα παιδιά συνόδευσαν η Βοηθός Διευθύντρια και Καθηγήτρια Γαλλικών Κα Αθηνά Θουκιδήδη και η Καθηγήτρια Φιλολογικών Μαθημάτων Κα Αντιγόνη Ευριπιώτη. Τα παιδιά συνεργάστηκαν άψογα για την υλοποίηση ενός κοινού πρότζεκτ για τον εθελοντισμό.
Κατά την πρώτη μέρα της επίσκεψης τα παιδιά από την Βουδαπέστη, υποδέχτηκαν τους μαθητές του Λανιτείου Λυκείου, παρουσίασαν το σχολείο τους και τους ξενάγησαν στο σχολείο. Η ζεστή υποδοχή τους, έκανε τους μαθητές μας να νιώσουν οικεία, ενώ μέσα από τη συνεργασία τους για το πρότζεκτ, ανακάλυψαν κοινές αξίες για την προσφορά και την αλληλεγγύη. Την ίδια μέρα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη σε ένα ορφανοτροφείο της Βουδαπέστης, όπου οι μαθητές του Λανιτείου Λυκείου χάρισαν χριστουγεννιάτικα δώρα στα παιδιά, πέρασαν χρόνο μαζί τους, βλέποντας τα χαμόγελά τους να φωτίζουν τον χώρο.
Η επόμενη μέρα περιλάμβανε επίσκεψη στο μεγαλοπρεπές Κοινοβούλιο της Βουδαπέστης. Το κτίριο με την εντυπωσιακή νεογοτθική αρχιτεκτονική του και τις λεπτομέρειες στο εσωτερικό του, εντυπωσίασε τους μαθητές. Η ξενάγηση υπήρξε μια εμπειρία μοναδική, καθώς έμαθαν για την ιστορία και τη σημασία του κτιρίου και παράλληλα απόλαυσαν την μαγευτική θέα προς τον Δούναβη.
Την επόμενη ακριβώς μέρα τα παιδιά επισκέφθηκαν την παραπλήσια πόλη του Αγίου Αντρέα(Szentendre), ένα γραφικό χωριό, πλούσιο σε χρώματα, τέχνη και παραδοσιακή ατμόσφαιρα. Τους κέρδισε το μουσείο των αμυγδαλωτών όπου τα παιδιά δεν σταμάτησαν να φωτογραφίζουν τα έργα τέχνης που ήταν φτιαγμένα από αμυγδαλωτό. Τα πλακόστρωτα σοκάκια του και τα τοπικά καταστήματα με τα καλούδια της πόλης, έδωσαν σε όλους την ευκαιρία να ανακαλύψουν μια πιο ρομαντική πλευρά της Ουγγαρίας.
Ένα από τα βράδια, τα παιδιά έζησαν την εμπειρία του παγοδρομίου, αφού η Βουδαπέστη προσφέρεται! Το γέλιο, οι φωνές και οι στιγμές χαράς κυριάρχησαν. Οι μαθητές απόλαυσαν την μαγεία του χειμώνα. Το πρόγραμμα επίσης περιλάμβανε επίσκεψη σε ένα από τα πιο επιβλητικά κάστρα της περιοχής όπου οι μαθητές θαύμασαν για ακόμα μια φορά τη σπουδαία αρχιτεκτονική της πόλης.
Στα σπίτια των Ούγγρων παιδιών, οι μαθητές του Λανιτείου Λυκείου γνώρισαν τις οικογένειες και τη δική τους καθημερινότητα, ενώ τη τελευταία μέρα τους αποχαιρέτησαν με ένα δείπνο με όλα τα παραδοσιακά τους φαγητά. Οι γεύσεις της τοπικής κουζίνας, συνόδευσαν τις τελευταίες στιγμές των μαθητών, γεμίζοντάς τους με συναισθήματα νοσταλγίας, αλλά και ανυπομονησίας για την επόμενή τους συνάντηση.
Η διαμονή των μαθητών στη Πέστη, τους έδωσε την ευκαιρία να εξερευνήσουν την πόλη σε βάθος ενώ το πρόγραμμα, μέσα από το οποίο διοργανώθηκε το ταξίδι, προσέφερε εμπειρίες που θα συνοδεύουν τα παιδιά για πάντα. Η Βουδαπέστη, με την ιστορία, την ομορφιά, τις πλούσιες μυρωδιές, έχει πλέον μια ξεχωριστή θέση στις καρδιές των μαθητών και των καθηγητών που πραγματοποίησαν το ταξίδι
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2024
Κινητικότητα στη Στοκχόλμη
Οι μαθητές Εβτουσένκο Τιμόθεος Γ 31, Ζαντής Ανδρέας Γ 34, Μανώλας Κωνσταντίνος Γ 6 και οι μαθήτριες Λαδιά Εύα Β 1 και Γκεντέα Λούσια Μαρία και Νικολάου Σεμέλη του Β 2 , επισκέφτηκαν τη Στοκχόλμη και το σχολείο Thorildsplans Gymnasium, στα πλαίσια του προγράμματος Accreditation Erasmus +, συνοδευόμενοι από την κ. Κατερίνα Χαραλάμπους, καθηγήτρια Αγγλικών και τον κ. Γεώργιο Πεσίνη , καθηγητή θρησκευτικών.
Την Κυριακή 7 Απριλίου , η ομάδα αφίχθηκε στη Στοκχόλμη και είχε την ευκαιρία να κάνει μια πρώτη βόλτα στην Στοκχόλμη και να επισκεφτεί την παλιά πόλη και συγκεκριμένα την συνοικία Gamla Stan , με τα πλακόστρωτα στενά και τη διάσημη πλατεία με το ιστορικό κτίριο του Nobel.
Την Δευτέρα 8 Απριλίου το πρωί η αποστολή του Λανιτείου έτυχε υποδοχής από ομάδα μαθητών του Thorildsplans Gymnasium και τον υπεύθυνο καθηγητή του σουηδικού σχολείου κ. Ηρακλή Παπαηρακλέους, καθηγητή αρχιτεκτονικής. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους του Σχολείου και ενημερώθηκαν για το τρόπο λειτουργίας του σουηδικού σχολείου, ενώ ακολούθησαν οι παρουσιάσεις των δύο σχολείων και των πόλεων, Λεμεσού και Στοκχόλμης από τους μαθητές των δύο σχολείων. Ακολούθησε γεύμα στο εστιατόριο του σχολείου , προς τιμήν της αποστολής του Λανιτείου, για τους μαθητές και τους συνοδούς καθηγητές και οι μαθητές των δύο σχολείων ανανέωσαν το ραντεβού τους για τη συνέχεια του προγράμματος την επόμενη ημέρα. Το απόγευμα οι μαθητές επισκέφτηκαν το Viking Museum στο νησί Τζουγκάρντεν και είχαν την ευκαιρία να μάθουν την ιστορία των Βίκινγκ, μέσα από την μεγάλη συλλογή εκθεμάτων και το οπτικοακουστικό υλικό του Μουσείου.
Την Τρίτη 9 Απριλίου οι μαθητές των δύο σχολείων , στα πλαίσια του προγράμματος, για να γνωρίσουν την κουλτούρα και τον πολιτισμό της Σουηδίας επισκέφτηκαν το Artipelag Μουσείο στα περίχωρα της Στοκχόλμης και είχαν την ευκαιρία να δουν μία ειδική έκθεση περιορισμένης χρονικής διάρκειας της Berlinde De Bruyckere με θέμα «no life lost”, που αφορά τον α παγκόσμιο πόλεμο και την καταστροφή που επέφερε σε όλο τον κόσμο, κάνοντας σύνδεση με προβλήματα, που ακόμα ταλανίζουν την ανθρωπότητα. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους των εκθεμάτων , αποκομίζοντας εικόνες μοναδικές για την πορεία του πολιτισμού μας στο πέρασμα του χρόνου. Ακολούθησε το μεσημέρι,γεύμα στο εστιατόριο του Μουσείου που προσφέρθηκε από το Thorildsplans Gymnasium και δόθηκε η ευκαιρία για συζήτηση γύρω από την έκθεση και γενικά για την κουλτούρα που διέπει τη σουηδική κοινωνία. Ακολούθησε περίπατος στο φιόρδ που βρίσκεται το Μουσείο, όπου οι μαθητές γνωρίστηκαν καλύτερα μεταξύ τους, έβγαλαν φωτογραφίες και απόλαυσαν το τοπίο.
Την Τετάρτη 10 Απριλίου, πριν το προγραμματισμένο ραντεβού μας οι μαθητές μας επισκέφτηκαν το εθνικό Μουσείο της Στοκχόλμης , όπου σε τρεις ορόφους παρουσιάζεται η ιστορία της Στοκχόλμης από τον 16ο αι, έως σήμερα. Στη συνέχεια οι μαθητές των σχολείων επισκέφτηκαν το Slussen project Center και είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τον τρόπο που η πόλη της Στοκχόλμης προστατεύει το πόσιμο νερό από τις επιδράσεις της κλιματικής αλλαγής. Στα πλαίσια του προγράμματος, παρακολούθησαν μία παρουσίαση από τον κ. Ηρακλή Παπαηρακλέους, καθηγητή αρχιτεκτονικής για το έργο αναδιαμόρφωσης του Slussen και έκαναν ερωτήσεις για πολλά θέματα περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος έχοντας τη δυνατότητα να δουν και τη μακέτα του έργου προστασίας του νερού, αλλά και επίσκεψη στο χώρο του έργου. Ακολούθησε πεζοπορία ως το view point και θαύμασαν τη Στοκχόλμη από το κάστρο. Με την επιστροφή τους στο σχολείο , οι μαθητές προχώρησαν σε καθαρισμό του πάρκου που βρίσκεται απέναντι από το σχολείο, αναλαμβάνοντας ευθύνη ως ενεργοί πολίτες . Το απόγευμα οι μαθητές μας επισκέφτηκαν στον ελεύθερο τους χρόνο το Vassa Museum , όπου βρίσκεται ένα πλοίο του 17ου αι. που είχε βυθιστεί με την καθέλκυση του μόλις 30 μέτρα από το λιμάνι εκείνης της εποχής το 1621 και στις αρχές της δεκαετίας του 80, η σουηδική αρχαιολογική υπηρεσία το ξανάφερε στην επιφάνεια , μεταφέροντας το στην ακτή, όπου και γύρω του χτίστηκε το Μουσείο, που το στεγάζει.
Την Πέμπτη 11 Απριλίου πραγματοποίησαν κοινή δράση με μαθητές του Designgymnasiet Kungsholmen school, ανακυκλώνοντας πλαστικά μπουκάλια σε ειδικό χώρο ανακύκλωσης κοντά στο σχολείο, ώστε να δουν τον τρόπο που λειτουργεί η ανακύκλωση στη Στοκχόλμη και να κατανοήσουν τη σημασία της, για την προστασία του περιβάλλοντος. Στη συνέχεια ακολούθησε επίσκεψη σ’ ένα από τα νησιά του Αρχιπελάγους της Στοκχόλμης το Vaxholm, έχοντας την ευκαιρία να δουν την ζωή και το ποιότητα της ζωής στη σκανδιναβική αυτή χώρα. Το απόγευμα ακολούθησε βόλτα στο κέντρο της Στοκχόλμης και επίσκεψη στην Ostermalms food Hall, γνωρίζοντας την σουηδική κουζίνα και τις σπεσιαλιτέ της.
Την Παρασκευή 12 Απριλίου στο Designgymnasiet Kungsholmen school , οι μαθητές μας παρακολούθησαν παρουσίαση αρχιτεκτονικών μακετών , που αφορούσαν την πρόταση των μαθητών, από την επίσκεψη τους τον περασμένο Οκτώβριο στην Κύπρο, για το θεματικό θαλάσσιο πάρκο της Αγίας Νάπας, με στόχο την ανάπλαση του πάρκου για την βιωσιμότητα του περιβάλλοντος, και ακολούθησαν και άλλες προτάσεις των μαθητών με τον ίδιο στόχο. Οι μαθητές μετά συζήτησαν για την κλιματική κρίση και την σημασία των αρχιτεκτονικών παρεμβάσεων για ένα καλύτερο και πιο πράσινο μέλλον. Στη συνέχεια οι μαθητές και των δύο σχολείων πραγματοποίησαν πεζοπορία προς το κέντρο της πόλης περνώντας από ένα πάρκο που φτιάχτηκε πρόσφατα σε μία υποβαθμισμένη και γεμάτη τσιμέντο γειτονιά και είδαν το πως μεταμορφώθηκε σε χώρο πρασίνου. Στη συνέχεια οι μαθητές μας με πολλούς από τους συμμαθητές τους από τη Στοκχόλμη αποχαιρετίστηκαν με ένα κοινό καφέ στον πεζόδρομο του Ostermalms με τις κερασιές του Βασιλιά.
Η κινητικότητα στη Στοκχόλμη, χάρισε μοναδικές εμπειρίες στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, καθώς περιλάμβανε πλήθος δραστηριοτήτων και επισκέψεων, που αφορούσαν στους βασικούς πυλώνες του προγράμματος.