ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ Β.Δ. – ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ / ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΙ
Βάση του κανονισμού 29 των περί λειτουργίας των Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης Κανονισμών:
29.-(7) O Διευθυντής κατανέμει στους Βοηθούς Διευθυντές καθήκοντα διοικητικά ή/και συντονιστικά, σύμφωνα με τις πρόνοιες σχετικών εγκυκλίων που εκδίδονται από την αρμόδια αρχή.
(8) Ο Βοηθός Διευθυντής-
(α) αναλαμβάνει την τήρηση των πρακτικών των συνεδριών της διευθυντικής ομάδας και του συμβουλίου διεύθυνσης, την τήρηση ημερολογίου του σχολείου και άλλων εγγράφων που αφορούν στη λειτουργία του σχολείου·
(β) έχει τη ευθύνη σε τομείς δραστηριοτήτων του σχολείου που του αναθέτει ο Διευθυντής σε συνεργασία με τον Β.Δ Α΄· και
(γ) μεριμνά για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, μέσα στο πλαίσιο των καθηκόντων που του έχουν ανατεθεί.
(9) Σε περίπτωση ανάθεσης καθηκόντων διοικητικού Βοηθού Διευθυντή, πέραν των καθηκόντων που προνοεί το οικείο σχέδιο υπηρεσίας, ο Διευθυντής μπορεί να αναθέσει στον Βοηθό Διευθυντή οποιαδήποτε άλλα καθήκοντα συνάδουν με τη διοικητική ευθύνη των τμημάτων που αναλαμβάνει. Ο διοικητικός Βοηθός Διευθυντής-
(α) έχει τη διοικητική ευθύνη των τμημάτων που του ανατίθενται από το Διευθυντή·
(β) μεριμνά για την εφαρμογή των εσωτερικών κανονισμών του σχολείου από τους μαθητές των τμημάτων των οποίων έχει τη διοικητική ευθύνη·
(γ) επιλαμβάνεται ζητημάτων που αφορούν την ομαλή λειτουργία των τμημάτων των οποίων έχει τη διοικητική ευθύνη και συνεργάζεται στενά με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος·
(δ) εφαρμόζει τις πρόνοιες της νομοθεσίας για την επιβολή παιδαγωγικών μέτρων στους μαθητές των τμημάτων των οποίων έχει τη διοικητική ευθύνη·
(ε) παρακολουθεί και διαχειρίζεται, σε συνεργασία με τους υπεύθυνους καθηγητές των τμημάτων των οποίων έχει τη διοικητική ευθύνη, το θέμα των απουσιών των μαθητών·
(στ) ενημερώνει τον καθηγητικό σύλλογο για τυχόν παραπτώματα των μαθητών των τμημάτων των οποίων έχει τη διοικητική ευθύνη και δύναται να εισηγηθεί κατά τις συνεδρίες του το χαρακτηρισμό διαγωγής, δεόντως αιτιολογημένο και τεκμηριωμένο·
(ζ) επικοινωνεί έγκαιρα, προφορικά ή με επιστολή υπογεγραμμένη από τον ίδιο και από τον Διευθυντή του σχολείου, με τους γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών των τμημάτων των οποίων έχει τη διοικητική ευθύνη για θέματα διαγωγής, φοίτησης, επίδοσης και για προσωπικά προβλήματα των μαθητών του∙ στις περιπτώσεις θεμάτων που άπτονται των απουσιών των μαθητών, η επιστολή συνυπογράφεται από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος:
Νοείται ότι, ο Βοηθός Διευθυντής δύναται να καλέσει το γονέα ή τον κηδεμόνα να προσέλθει στο σχολείο για θέματα που αφορούν το μαθητή· και
(η) μετέχει στις συνεδριάσεις των παιδαγωγικών ομάδων των τμημάτων των οποίων έχει τη διοικητική ευθύνη.
(10)Σε περίπτωση ανάθεσης καθηκόντων συντονιστή Βοηθού Διευθυντή, πέραν των καθηκόντων που προνοεί το οικείο σχέδιο υπηρεσίας, ο Διευθυντής μπορεί να αναθέσει στο Βοηθό Διευθυντή οποιαδήποτε άλλα καθήκοντα συνάδουν με το συντονισμό των ειδικοτήτων που έχει αναλάβει.
Ο συντονιστής Βοηθός Διευθυντής-
(α) εκτελεί συντονιστικά καθήκοντα της ειδικότητάς του ή άλλων ειδικοτήτων που του έχουν ανατεθεί·
(β) παρακολουθεί και έχει την ευθύνη για την πορεία μάθησης των μαθητών σε μαθήματα των ειδικοτήτων που συντονίζει και για την επίτευξη των διδακτικών και των εκάστοτε εκπαιδευτικών στόχων·
(γ) έχει την ευθύνη για τον καταρτισμό του προγραμματισμού, όπως προνοείται από το αναλυτικό πρόγραμμα για τα μαθήματα των ειδικοτήτων που συντονίζει και παρακολουθεί και ελέγχει την κάλυψη της διδακτέας ύλης και των δεικτών επάρκειας και επιτυχίας·
(δ) συνεργάζεται με το Διευθυντή του σχολείου για την κατανομή των περιόδων διδασκαλίας στους καθηγητές των ειδικοτήτων που συντονίζει·
(ε) μεριμνά για τη διανομή των διδακτικών βιβλίων στα μαθήματα της ειδικότητας που συντονίζει·
(στ) έχει την ευθύνη για την αναβάθμιση του μαθήματος των ειδικοτήτων που συντονίζει, για τη βελτίωση των διδακτικών μεθόδων με την αξιοποίηση σύγχρονης τεχνολογίας και την εφαρμογή ποικίλων διδακτικών προσεγγίσεων, καθώς και για τον εμπλουτισμό σε οπτικοακουστικά και άλλα διδακτικά μέσα·
(ζ) μεριμνά για την εξασφάλιση ευκαιριών για επαγγελματική ενημέρωση και επιμόρφωση των καθηγητών της ειδικότητας που συντονίζει και προγραμματίζει, σε συνεργασία με τον παιδαγωγικό σύμβουλο - Βοηθό Διευθυντή Α΄ και τους καθηγητές που συντονίζει, δράσεις που συμβάλλουν στην αναβάθμιση του μαθήματος/των μαθημάτων τους·
(η) έχει την ευθύνη για τη σύγκληση συντονιστικών συνεδριών σε τακτά χρονικά διαστήματα και για την τήρηση πρακτικών. μεριμνά για τον αποτελεσματικό συντονισμό των δραστηριοτήτων και για την αγαστή συνεργασία μεταξύ των καθηγητών της ειδικότητας που συντονίζει, για τον καθορισμό και την υλοποίηση κοινών στόχων, για τη διεξαγωγή δειγματικών διδασκαλιών και για τις ανταλλαγές επισκέψεων καθηγητών στη σχολική μονάδα. διατηρεί αρχείο με διδακτικό υλικό των καθηγητών των μαθημάτων που συντονίζει·
(θ) έχει την ευθύνη για την εφαρμογή των αποφάσεων για ενιαία βαθμολογική πολιτική και αξιόπιστη, έγκυρη και αντικειμενική αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών, παρακολουθεί και ελέγχει τη διεξαγωγή διαγωνισμάτων από τους καθηγητές της ειδικότητας που συντονίζει, διατηρεί αρχείο με αντίγραφα των διαγωνισμάτων τους και έχει την ευθύνη για τη συγκέντρωση και τη φύλαξη των φακέλων με τα διορθωμένα διαγωνίσματα·
(ι) έχει την ευθύνη για την ετοιμασία και τη συγκέντρωση των εξεταστικών δοκιμίων σε όλες τις σχολικές εξετάσεις, για τη συγκέντρωση της διδαχθείσας και της εξεταστέας ύλης και για την ενημέρωση των μαθητών για την εξεταστέα ύλη για τα μαθήματα των ειδικοτήτων που συντονίζει·
(ια) συνεργάζεται με τον αρμόδιο Βοηθό Διευθυντή Α΄ (παιδαγωγικό σύμβουλο) για τη διεξαγωγή των ενδοσχολικών διαγωνισμών στα μαθήματα των ειδικοτήτων που συντονίζει·
(ιβ) μεριμνά για τη διοχέτευση στους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων που συντονίζει των εγκυκλίων και των ανακοινώσεων που τους αφορούν· και
(ιγ) εισέρχεται στην τάξη για καθοδήγηση και δειγματική διδασκαλία, αφού προηγηθεί συνεννόηση μία (1) ημέρα νωρίτερα με τον αντικαταστάτη ή τον έκτακτο ή το συμβασιούχο εκπαιδευτικό, κατά τον πρώτο χρόνο της υπηρεσίας του, αν αυτό κριθεί αναγκαίο.